Kursusledelse, undervisere og cencorer på den 4. årige psykoterapeutiske efteruddannelse i systemisk narrativ familieterapi

Kursusledelse:

  • Indehaver af Psykologselskabet Toftemosegaard ApS  og overordnet uddannelsesansvarlig: Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen
  • Daglig leder af psykoterapeut uddannelsen: Ann-Sofi Johansen
  • Studievejleder: Grith Riber
  • Administrativ leder: Tine Lund Nielsen

Nedenfor kan du læse om de dygtige undervisere, der er tilknyttet Psykologselskabet Toftemosegaards 4. årige psykoterapeut uddannelse.

Undervisere og deres primære undervisningområder:

Flemming

Flemming Zuschlag Christiansen. Aut. Psykolog, pædagog, PD i familieterapi, certificeret ART træner, Master i Træning af sociale kompetencer. Stifter og overordnet uddannelsesansvarlig og daglig leder af Psykologselskabet Toftemosegaard.

 

 

Underviser i:

  • Kommunikationsteori
  • Systemisk narrativ teori og metode
  • Udviklingspsykologi/personlighedspsykologi
  • Psykopatologi
  • Tilknytningsteori
  • Psykoterapiens historie og udvikling.
  • Etik og værdier
  • Genogram og livshistoriefortællinger
  • Omsorgssvigt og sårbare børn
  • Færdighedstræning
  • Sorg, kriser, traumer og debriefing
  • Supervision og selvrefleksion
  • Tværfagligt samarbejde
  • ART (Træning af Sociale kompetencer)

ann-sofi

Ann-Sofi Johansen, lærer, PD i systemisk familieterapi fra den Sociale Højskole, systemisk leder og konsulent uddannelse , certificeret ART træner og skoleleder for anbragte børn i 11 år.

 

 

 

Underviser i:

- Underviser i grundbegreberne i systemteorien. Hvordan omsættes de i praksis?

-Hvordan skaber man en god relation og kontekst for samarbejde

-Systemisk familieterapi

 

 

Grith RiberGrith Ribert Larsen, pædagog, psykoterapeut (MPF)

 

 

 

Underviser i:

  • Systemiske metoder i teori og praksis.
  • Samtaler med sårbare børn og unge
  • Generelle psykoterapeutiske færdigheder.
  • Rollen som psykoterapeut
  • Den terapeutiske relation
  • Terapeutiske samtaler med børn og unge
  • Familieterapi
  • Systemisk narrativ familieterapi
  • Det tværfaglige samarbejdes betydning

 

Dorteh BærtenzenDorthe Bærentzen

Psykoterapeut med speciale i familier og børn fra Kempler Instituttet. Master i familieterapi fra Walden University. Småbørnskonsulent fra Psykologselskabet Toftemosegaard. ”Circle of security”facilitator fra Cooper,Hoffman&Powell. Neuroaffeltiv efteruddannelse fra Susan Hart. Thetaplay terapeut fra Marie Olsen-Kludt. Diplomuddannelse i Ledelse og Psykiatri.

Har i flere år været leder af en familiebehandlingsinstitution i København samt været leder af Børne-og ungdomspsykiatrien.

Underviser i:

  • Systemiske metoder i teori og praksis.
  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi
  • Psykiatri og psykopatologi
  • Færdighedstræning
  • Den terapeutiske relation i arbejde med børn, unge og familier.
  • Selvrefleksion
  • Tidlig indsats i sårbare familier, hvad virker?

Jacob MosgaardJacob Mosgaard, aut. psykolog.

 

 

Underviser i:

  • Systemisk narrativ teori og metode.
  • Psykiatriske diagnoser i kontekst
  • Diagnosers betydning. Patologisering, mening og kontekst.
  • Postmoderne terapi.
  • Sociale konstruktioner og uærbødighed i praksis.
  • Evidens, diagnoser og andre terapeutiske sandheder
  • Færdighedstræning
  • Diagnoser i kontekst
  • Milano-systemisk terapi
  • Postmoderne terapi
  • Parterapi
  • Sorg og krise

Jacob WiemannJacob Wiemann, Diplomeret gestaltterapeut og MPF - medlem af psykoterapeutforeningen.

 

 

 

Underviser i:

  • Teorien og metoderne indenfor gestalt terapien.
  • Færdighedtræning i metoderne.
  • Nærvær i nuet
  • Hvad er det Gestalt-terapien kan som, som andre terapiformer ikke kan?
  • Det rationelle og irationelle
  • Værdier og normer.

Christina BilstrupChristina Bilstrup, aut. Psykolog, psykologiske undersøgelser og screeninger.

 

 

Underviser i:

  • Psykopatologi
  • Seksuelle overgreb mod børn
  • Håndtering af psykisk syge
  • Vold i nære relationer
  • Krisereaktioner og håndtering af voldsomme hændelse
  • Test og undersøgelser
  • Psykologisk screening

Susanne BargmannSusanne Bargmann, aut. Psykolog, Specialist i psykoterapi.

 

 

Underviser i:

  • FIT –feedback informet Treatment metode.
  • Valg af interventionsformer
  • Systemisk  og narrativ terapi
  • Spiseforstyrrelser
  • Systemisk terapi indenfor psykiatrien
  • What works from whom

Anna FjeldstedAnna Fjeldsted, Psykolog.  

 

 

 

Underviser i:

  • Samtaler med børn og unge og familier ud fra en narrativ/poststrukturalistisk forståelsesramme.
  • Det multihistorielle perspektiv: Der er altid mere at fortælle
  • Traumearbejde: At få øje på responser
  • Kulturens fortællinger: Normer og Eksternaliserende samtaler
  • Bevidning som en måde at lytte på
  • Kulturens fortællinger: Normer og diskurser tænkning

Ann Dalum

 

Ann Dalum , psykodynamisk psykoterapeut ,EFT parterapeut,psykomotorisk terapeut og Certificeret PREP kursusleder.

 

 

 

Underviser i:

  • Parterapi med udgangspunkt i EFT-Emotionsfokuseret Parterapi
  • Det emotionelle
  • Det kropslige
  • Det systemiske
  • Tilknytningsteorien

 

Vibeke-HindseVibeke Hindse

Cand.pæd.psych.aut,specialist & supervisor i psykoterapi og arbejds-&organisationspsykologi og stressvejleder. Vibeke har videreuddannet sig i narrativ praksis som terapeut hos Michael White. Vibeke er tidligere souschef i Roskilde kommune og tidligere chefpsykolog i Frederikssund kommune og konsulent hos Dispuk. Vibeke har egen psykologpraksis i Jægerspris.

Vibeke er censor på Toftemosegaard på psykoterapeut uddannelsen i systemisk narrativ familieterapi

 

Rikke W.Rikke Wezelenburg

Socialrådgiver, PD i systemisk familieterapi og familiebehandler. Rikke er ansat på Stolpegården i Gentofte-Ambulatorium for spiseforstyrrelser.

Rikke er desuden censor ved Dispuk.

Beskikket censor v/ Undervisningsministeriet på Diplomuddannelse i Familieterapi

Beskikket censor v/ Undervisninsministeriet på Socialrådgiveruddannelse

Rikke er censor på censor på Toftemosegaard på psykoterapeut uddannelsen i systemisk narrativ familieterapi

 

Udpluk fra de etiske regler

Relationen mellem den studerende og underviseren skal være respektfuld og præget af lærerens faglige, professionelle dygtighed som underviser og supervisor/terapeut. Der må ikke være et afhængighedsforhold mellem lærer og studerende. En underviser kan ikke være terapeut for en af de studerende.