Denne 1-årige efteruddannelse giver dig en grund indføring i den nyeste hjerneforskning, i traumer og traumebehandling, ligesom du vil få en grundig indføring i udviklingspsykologien ud fra et tilknytningsteoretisk perspektiv. Du vil få en teoretisk, etisk og metodisk forståelse af udviklingstraumer, dissociation, traumens effekter og healing.
Uddannelsesbeskrivelse
- at deltagerne opnår grundlæggende teoretiske, metodiske og etiske færdigheder i narrativ traumebehandling samt tilegner sig disse grundprincipper gennem træning og eksemplificering i praksis
- at deltagerne får anvendelige metoder og teorier, som umiddelbart kan anvendes i deltagernes eget arbejde med personer ramt af traumer samt mulighed for
- at kunne arbejde med oplevelser i deltagernes eget liv gennem øvelser på uddannelsen
- At give en forståelse for traumer, deres effekt og deres heling.
- At give indblik i den nyeste viden om hjernen (neuroaffektiv udviklingspsykologi) og traumeforskning.
- at give indsigt i børn og unge udsat for udviklingstraume og overgreb.
- at kigge på omsorgssvigt, tilknytningsforstyrrelser og arbejdet med traumatiseret børn.
- at give viden om og introduktion til traumer og traumereaktioner inkl. dissociation
- at give indblik i traumers konsekvenser for personens trivsel og udvikling.
- at give indsigt i Somatic Experiencing metoden og den kropsorienteret tilgang.
- at give indsigt i den narrative tilgang.
- at give indsigt i Sleeping dog-metoden som betyder at du kan bidrage til at stabilisere børn og unge med traumer.
- at give en introduktion til Livshistoriefortællinger og livets træ og hvordan disse tilgange kan bruges i arbejdet med traume.
Refleksion og faglig analyse er lagt an på, at deltagernes erfaring fra praksis indgår i uddannelsen.
Så der er masser at glæde sig til, da dette kun er et lille udpluk af alle de spændende emner denne efteruddannelse vil komme omkring.
Målgruppe:
Efteruddannelsen er for alle der arbejder, eller ønsker at arbejde, med børn, unge, voksne og familier som er ramt af større eller mindre traumer. Det kan f.eks. være pædagoger, socialrådgivere, psykologer, lærere, social- og sundhedsassistenter, faglige ledere, teamledere, faglige konsulenter m.fl.
Desuden er efteruddannelsen relevant for ansatte inden for tilgrænsende områder f.eks. dag- og døgntilbud på børne- og ungeområdet – kommunale såvel som private (døgninstitutioner og opholdssteder).
Struktur og forventninger:
Uddannelsen er fordelt på 14 undervisningsdage (4 undervisningsmoduler af 3 sammenhængende dage, 1 modul af 2 dage) og 1 modul til skrivning af en fordybelsesopgave (10-14 sider) sat til 27 lektioner. Derudover er der 2 obligatoriske studiedage af 6 timer.
Undervisningen består af vekselvirkning mellem teoretiske oplæg, træning og øvelser samt supervision med udgangspunkt i deltagernes egen praksis, optaget på video.
Det forventes, at deltagerne deltager aktivt i øvelser, træner metoder og bidrager med video fra egen praksis. Det er derfor en forudsætning for deltagelse i uddannelsen, at deltagerne har kontakt med børn, unge og familier, og at der er mulighed for at afprøve teorien i kontakten med disse, og dokumentere dette med videooptagelser eller medbragte cases.
Sted: Nuuk
Hvornår:
Fra december 2024 til oktober 2025
Modul | Datoer: | Underviser |
1 | D. 10.-12. december 2024 (3 dage) | Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen |
2 | D. 4.-6. februar ( 3 dage) | Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen |
Studiedag | D. 11. marts 2025 | Studiegrupperne arbejder på egen hånd |
3 | D. 8.-10. april 2025 (3 dage) | 1. dag: Dorthie Kanuthsen
2. + 3 . dag: Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen |
Studiedag | D. 14. maj 2025 (1 dag) | Studiegrupperne arbejder på egen hånd |
4 | D. 17.-19. juni 2025 (3 dage) | 1. dag + 2. dag: Dorte Bærentzen
3. dag: Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen |
5 | D. 19. juni- d. 1. september 2025 | Fordybelsesopgave afl. d. 1. september 2024 |
6 | D. 23. oktober-24. oktober 2025 (2 dage) | Aut. psykolog Flemming Zuschlag Christiansen |
Forplejning:
Alle dage vil der være fuld forplejning, dvs. formiddagsbrød, frokost med 1 sodavand, isvand, kaffe/te, og kage. På de 2 studiedagen er de studerende selv ansvarlig for forplejningen.
Antal deltagere: Min. 15 og max. 20 deltagere.
Pris:
35.500 kr. og er inkl. forplejning på kursusdagene.
Bemærk: Til privatbetalende gives 10% rabat og mulig for at betalingen kan ske i 4 rater.
D. 10. december 2024, d. 15. marts 2025, d. 15. juni 2025 og d. 15. september 2025
Bemærk at overnatning ikke er inkluderet og betalingen er bindende for hele uddannelsen, når ansøgningsfristen er udløbet.
Tilmeldingsfrist:
Den 1. november 2025
Optagelse:
Ansøgning om optagelse kan foretages elektronisk via ansøgningsskemaet. Besked om man er optaget eller ej, vil ske umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb
Man kan kun tilmelde sig efteruddannelsen via vores tilmeldingsformular, og tilmeldingen er bindende.
Det er dog muligt frem til ansøgningsfristens på det aktuelle hold, muligt skriftligt at tilbagetrække sin ansøgning. Efter denne dato er man, såfremt man bliver optaget, forpligtet til at betale den fulde kursusafgift, også selv om man ikke fuldfører uddannelsen.
Husk at læse vores afbestillingsbetingelser. Klik her.
Litteratur:
Der vil være litteraturhenvisning til hvert undervisningsmodul, der forudsættes læst. Uddrag er lagt på Dropbox. Grundbøgerne på uddannelsen, hvor nogle skal læse helt og andre kun udvalgte kapitler, er:
- Kort over Narrative landskaber, af Michael White
- Små ord om store spørgsmål, af Nils Christie
- Traumer: narrativ behandling af traumatiske oplevelse, af David Denborough
- I voldens kølvand, af Judith Herman uddrag er udleveret Side 9-18 og 118-140.
- Utviklingstraumer ” -regulering som nøkkebegrep i en ny traumepsykologi, af Dag Øysten Nordanger/Hanne Cecilie Braarud. udleveret Side 12-69
- Den følsomme hjerne, Susan Hart
- Væk tigeren- Helbredelse af traumer – Den naturlige evne til at forvandle overvældende oplevelser, af Peter A. Levine
- Traumer set ud fra barnets øjne, af Peter A Levine og Maggie Kline. Uddrag udleveret Side 19-22
- I voldens kølvand: psykiske traumer og deres heling, skrevet af Judith Lewis Herman. Uddrag er udleveret. Side 9-18 og 118-140.
- Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage – Carls bog, af Naja Marie Aidt
- Kroppen holder regnskab, af Bessel van der Kolk Uddrag udleveret Forord + side 1-4, 45-73 og 144-160.
- Behandling af kronisk traumatiserede børn- Sleeping Dogs-metoden, af Arianne Struik
- Drengen der voksede op som hund, af Bruce Perry og Maia Szalavitz
- Komplekse traumers Psykologi – beretninger om det ubærlige, af Anette Holmgren Side 21-46 og side 245-290
- Når et barn eller en ung dør, af Allan Holmgren i Omsorg, nr. 4, 2013 udleveret
Supplerende litteratur vil blive opdateret undervejs i uddannelsen.
Indhold på modulerne:
1. modul D. 10. -12. december 2024
Alle dage kl. 9.00-15.30
Underviser alle 3 dage: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traume terapeut
1.dag
- Præsentation af Flemming og de studerende, hvem er vi? Hvorfor har I valgt denne uddannelse?
- Uddannelsens opbygning og idegrundlag, studieplan, litteratur, gensidige forventninger og krav, videooptagelser/case-materiale, studiegrupper, opgaveskrivning, samt Psykologselskabet Toftemosegaards tanker med uddannelsen.
- De studerendes erfaringer med traumer, privat som fagligt.
- Grundbegreber og introduktion til uddannelses grundlæggende teoretiske fundament præsenteres
- Der vil ligeledes blive taget hul på tilknytningsteori og den neuroaffektive udvilkingspsykologi.
- og 3. dag
- Vi arbejder videre med den neuroaffektive udviklingspsykologi, udviklingstraume og den 3-enige hjerne og hvordan krop og sjæl er forbundet.
- Hvad er traumer?
- Hvordan kan man forstå traumer?
- Spændvidden af traume, både de almindelige og de alvorlige.
- Den første introduktion til de 3 metoder uddannelsen vil have i fokus på:
- Den narrative teori
- Somatic Experiencing
- Sleeping dog
Anbefalet litteratur til dette modul:
- Kroppen holder regnskab, af Bessel van der Kolk. Forord + side 1-4, 45-73 og 144-160.
- I voldens kølvand, af Judith Herman. Side 9-18 og 118-140.
- Utviklingstraumer ” -regulering som nøkkebegrep i en ny traumepsykologi, af Dag Øysten Nordanger/Hanne Cecilie Braarud. Side 12-69
- Små ord om store spørgsmål, af Nils Christie. Hele bogen, er ret lille.
- Traumer set ud fra barnets øjne, af Peter A Levine og Maggie Kline. Side 19-22
Underviser alle 3 dage dage: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traume terapeut.
———————————————————————————————————————————————-
2. Modul d. 4.-6. februar 2025 (3 dage)
Alle 3 dgae kl. 9.00-15.30
Underviser alle 3 dage: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traume terapeut.
- Disse 3 dage vil have fokus på den narrative teori og narrativ behandling af traumatiske oplevelser, ligesom vi vil kigge nærmere på Den kropsorienteret tilgang og Sleeping Dog metoden.
- Opgaver til studiedagen den 10. marts vil blive gennemgået.
Litteratur til dette modul:
- Kroppen holder regnskab, af Bessel van der Kolk. Forord + side 1-4, 45-73 og 144-160.
- Kort over Narrative landskaber, af Michael White. Hele bogen.
- Traumer: narrativ behandling af traumatiske oplevelse, af David Denborough. Side 39-92
- Komplekse traumers Psykologi – beretninger om det ubærlige, af Anette Holmgren. Side 21-46 og side 245-290
- Behandling af kronisk traumatiserede børn- Sleeping Dogs-metoden, af Arianne Struik
———————————————————————————————————————————————-
Studiedag d. 11. marts 2025 (1 dag)
Studiegrupperne arbejder med opgaver berammet til 6 timer.
Opgaverne introduceres på modul 2.
———————————————————————————————————————————————-
3. modul d. 8.-10. april 2025 (3 dage)
Alle 3 dage kl. 9.00-15.30
Underviser 1. dag: Dorthie Kanuthsen, Spædbarns- og psykoterapeut, Socialrådgiver, Familiebehandler, Supervisor, Leder uddannelse.
Barndom & forældreskab begynder ved undfangelsen! –
- For få år siden var fosterperioden en overset periode af barnets liv- psykologisk set. I dag anses den for at være blandt de mest betydningsfulde faser i et menneskes liv.
- Vi har så mange udfordringer i vores samfund, vi blev nødt til at forstå ikke mindst samarbejde om hvordan vi kan forstå barnet, helt fra undfangelsen, når vi først har fælles forståelse, kan vi komme videre.
- Spædbarnsterapi
- Kroppen husker tidlige traumer
- ”Lad aldrig barnets smerte blive glemt”
- Alt usagt binder energi”
Underviser 2. + 3. dag: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traume terapeut.
- Disse 2 dage vil vi arbejde videre med den narrative tilgang, Den kropsorienteret tilgang og Sleeping Dog metoden.
Litteratur til dette modul:
- Kroppen holder regnskab, af Bessel van der Kolk. Forord + side 1-4, 45-73 og 144-160.
- Kort over Narrative landskaber, af Michael White. Hele bogen.
- Behandling af kronisk traumatiserede børn- Sleeping Dogs-metoden, af Arianne Struik
- Har døden taget noget fra dig så giv det tilbage – Carls bog, af Naja Marie Aidt
- Når et barn eller en ung dør, af Allan Holmgren i Omsorg, nr. 4, 2013 udlevere
———————————————————————————————————————————————-
Studiedag d. 14. maj (1 dag)
Studiegrupperne arbejder med opgaver, berammet til 6 timer.
Opgaverne introduceres på modul 3.
———————————————————————————————————————————————-
4. modul 17.-19. juni 2025
Underviser 1. + 2.: Dorte Bærentzen, sygeplejerske, Master i familieterapi, psykoterapeut m.m.
- Disse 2 dage vil primært have fokus på, hvordan man som professionelle støtter og hjælper sårbare familie børn, der har oplevet traumer.
- Neuroaffektiv udviklingspsykologi og den nyeste traumeforskning, hvordan anvender man det i praksis?
Underviser 3. dag: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traumeterapeut.
- Opsamling på studiedagen og de 2 dage med Dorte Bærentzen
- Vi øver os og bruger den teori og de metoder, vi har fået i værktøjskassen indtil nu.
- Med udgangspunkt i jeres medbragte cases – meget gerne videooptagelser, kigger vi på mulige interventioner og hvordan, I som professionelle kan gøre en forskel.
Litteratur til dette modul:
- Den følsomme hjerne, af Susan Hart. Side 11-43
- Væk tigeren- Helbredelse af traumer – Den naturlige evne til at forvandle overvældende oplevelser, af Peter A. Levine
- Traumer set ud fra barnets øjne, af Peter A Levine og Maggie Kline. Uddrag udleveret Side 19-22
- Kroppen holder regnskab, af Bessel van der Kolk uddrag er udleveret Forord + side 1-4, 45-73 og 144-160.
- Behandling af kronisk traumatiserede børn- Sleeping Dogs-metoden, af Arianne Struik
———————————————————————————————————————————————-
5. modul fordybelsesopgave – D. 19. juni-d. 1. september 2025
Efter ca. 84 lektioners undervisning skal den studerende aflevere en 10-14 A4-siders fordybelsesopgave, som beskriver et relevant forløb i egen arbejdssammenhæng, hvor den studerende har anvendt den teori og metoder, der er blevet gennemgået på uddannelsen med særlig opmærksomhed på småbørn og tidlig intervention, eller hvor de nævnte temaer behandles ud fra et helhedssyn. Derudover skal den studerende demonstrere en grundlæggende forståelse for den gennemgåede teori samt grundbegreber anvendt i praksis. Fordybelsesopgavens emne og problemformulering skal findes indenfor den angivende litteraturliste, og problemformuleringen skal godkendes af kursusleder Flemming Zuschlag Christiansen. Opgaven uploades i holdets dropboks senest d. 1. september 10.00, Grønlandsk tid (vejledning gives). Filmoptagelser fremsendes via wetransfer.com. Der tilbydes 1 times individuel vejledning pr. telefon, mail eller Teams.
Bemærk: Gruppeopgave er ikke mulig.
Det afsluttende skriftlige arbejde evalueres af kursusleder Flemming Zuschlag Christiansen. Opgaven bedømmes som bestået eller ikke bestået. Hvis en deltager får bedømmelsen ikke bestået, så er der mulighed for om- eller gennemskrivning af dele af opgaven.
Hvis den studerende ikke gennemfører opgaveskrivningen indenfor den afsatte tidsfrist, så er det muligt efter aftale og på den studerendes initiativ af aflevere opgaven senest 1 år efter den aktuelle opgavefrist.
———————————————————————————————————————————-
6. modul d. 23.-24 oktober 2025 (2 dage)
Underviser begge dage: Flemming Zuschlag Christiansen, aut. psykolog, master in AART, psykoterapeut og narrativ traume terapeut.
- Feedback på opgaverne
- Vi øver os og bruger alle de værktøjer vi har fået i værktøjskassen, og med udgangspunkt i jeres medbragte cases – meget gerne videooptagelser, kigger vi på mulige interventioner og hvordan I som professionel kan gøre en forskel.
- Evaluering af uddannelsen og jeres egen læring.
- Afslutning og uddeling af uddannelsesbeviser. Gæster er velkomne fra kl. 14.30.
Præsentation af undervisere:
Flemming Zuschlag Christiansen:
- Uddannet pædagog
- 2-årig efteruddannelse i familieterapi
- pæd. Psych. fra DPU
- Autoriseret psykolog i 2011
- 2-årig Master in ART fra Diakonhjemmets Højskole i Sandnes i Norge
- Psykoterapeut MPF
- 1-årig Narrativ traumeuddannelse fra DISPUK
Flemming har mere end 35 års erfaring med børn og unge fra 0-23 år fra vuggestuer, børnehaver, fritidshjem, integrerede institutioner, behandlingsinstitutioner og sikrede afdelinger (surrogat fængsel), udviklingsprojekter for nogle af landets tungeste børne- og ungesager, både som pædagog, leder, psykolog, terapeut og supervisor.
Flemming har mere end 30 års erfaring som plejefar/plejefamilie.
Flemming er stifter og daglig leder af Psykologselskabet Toftemosegaard ApS og dens underafdelinger, og stifter og forstander på Behandlingsinstitutionen Curam.
———————————————————————————————————————————————-
Dorte Bærentzen:
- Master i familieterapi, Walden University
- Hypnoterapi, ved Institut for Avanceret Hypnose
- ” Circle of security” uddannet ved Cooper, Hoffman & Powell COS-P
- Småbørnskonsulent, Toftemosegaard
- Systemisk familieterapi, DISPUK
- Psykoterapeut uddannelse i neuroaffektiv psykoterapi, ved Susan Hart
- Psykoterapeut med speciale i familier og børn, Kempler Instituttet
- Diplomuddannelse i ledelse, Danmarks Sygeplejehøjskole, Århus Universitet
- Projektledelse, Danmarks Sygeplejehøjskole, Århus Universitet
- Merkonom i ledelse, organisation og regnskab, Hillerød Handelsskole
- Diplomuddannelse i Psykiatri, Danmarks Sygeplejehøjskole, Århus Universitet
- Sygeplejerske, Frederiksborg Amts Sygeplejeskole
Dorte har mere end 30 års praktisk erfaring fra sit job som leder af Suhmsgade familiebehandlings institution, Københavns Kommune, leder af Distriktspsykiatrien, Bispebjerg hospital, oversygeplejerske Børne- og Ungdomspsykiatrisk afdeling, Hillerød Hospital.
Afdelingssygeplejerske, Ungdomspsykiatrisk afdeling, Hillerød Hospital, oversygeplejerske og sygehusledelsen, Hillerød Hospital og afdelingssygeplejerske Børnemodtagelsen, Hillerød Hospital.
————————————————————————————————————————————————–
Dorthie Kanuthsen
Spædbarns- og psykoterapeut, Socialrådgiver, Familiebehandler, Supervisor, Leder uddannelse.
Blev færdig som Socialrådgiver i 1995, færdig som spædbarnsterapeut 2014 i Danmark hos Dansk Institut for Sædbarnsterapi hos Inger Poulsen og Inger Thormann (som den første grønlandstalende), har siden beskæftiget mig med den.
Firma: Spædbarns & Psykoterapeut Inuk v/Dorthie Kanuthsen
For at have gennemført og bestået uddannelsen skal de studerende desuden opfylde følgende krav:
- Være indstillet på at deltage i studiegrupper imellem de enkelte moduler.
- Have deltaget i undervisningen i mindst 75 % af de skemalagte lektioner.
- Have forberedt sig på og reflekteret over litteratur sammen med de øvrige deltagere.
- Have deltaget i teamarbejde, øvelser og rollespil på holdet.
- Have modtaget direkte supervision/feedback på egen praksis enten direkte eller via videooptagelse, fx på de enkelte kursusdage, i studiegruppen eller på sin arbejdsplads.
Studiegrupper:
Vedr. studiegrupper så er det meget forskelligt hvor ofte, og hvor mange timer de enkelte grupper mødes, men Toftemosegaard anbefaler: At man mødes 1 gang mellem de enkelte undervisningsgange 2-4 timer, hvor man har læst en eller flere bøger fra litteraturlisten, lidt artikler, eller ser filmklip osv., og så reflekterer over dette sammen. Dvs. at man mødes ca. 7 gange a´ 4 timer, altså i alt 28 timers studiegruppetid. Det anbefales at de studerende i forbindelse med deres ansøgning om optagelse på uddannelsen hos arbejdsgiver ansøger om disse 28 timer.
Undervisningsform:
Oplæg ved underviser
Videoklip
Analyse af filmklip med fokus på samspil og tilknytning.
Rollespil
Øvelser i samtaleteknik og teamarbejde (reflekterende team)
Supervision af deltagernes egne temaer og sager
Fælles refleksioner og “samtaler om samtaler”
Studiegrupper
Med venlig hilsen
Flemming Zuschlag Christiansen
Psykologselskabet Toftemosegaard Aps
Aut. psykolog, småbørnskonsulent
Indehaver af Psykologselskabet Toftemosegaard
Master in ART og Psykoterapeut MPF
Diverse beskrivelser
Fordybelsesopgave – vejledning
Efter ca. 105 lektioners undervisning skal den studerende aflevere en 10-14 A4-siders fordybningsopgave, som tager udgangspunkt i en case fra den studerendes egen arbejdssammenhæng, hvor den studerende anvender sin teoretiske viden om sårbare børn og tidlig intervention og demonstrerer en grundlæggende forståelse af tilknytningsteoriens begreber og pragmatiske anvendelse i praksis.
Fordybningsopgavens emne og problemformulering skal findes indenfor den angivne litteraturliste, og problemformuleringen skal godkendes af kursusleder Flemming Zuschlag Christiansen.
Der tilbydes1 times individuel vejledning pr. deltager af kursusleder Flemming Zuschlag Christiansen. Gruppeopgave er ikke mulig.
Opgavens design skal bygges op efter følgende skabelon:
- Forside, (0. side)
- Indholdsfortegnelse, (0. side)
- Indledning med problemformulering, (½-1. side)
- Brødtekst, (8-12 sider
- Afrunding, (½-1 side)
- Litteraturliste (0 sider)
- Bilag (0 sider)
Der skal skrives med skrifttype Times New Roman, skriftstørrelse 12 med 1½ linjeafstand og med en venstre/højre margen på 2,5 cm og en top/bund margen på 3 cm.
Opgaven skal være på mindst 10 sider og højst 14 sider.
Når man i opgaven henviser til en forfatter, men dog ikke citerer denne, så skal man skrive på følgende måde; så når Killén K. (1993) og så skal den bog eller artikel, som I henviser til, være nævnt i litteraturlisten.
Hvis I citerer en forfatter ordret, så skal I skrive det på følgende måde; ”omsorgssvigt handler om relationer” (Brodén M., 2005, side 44)…. og igen, så skal den bog eller artikel I henviser til være nævnt i litteraturlisten.
Div. bilagsmaterialer så som videoklip, interview-udskrift m.m. vedlægges i 1 eksemplar med navn på og vil blive returneret til den studerende, når opgaveforløbet er blevet afsluttet.
Opgavens opbygning:
- Forside
- Indholdsfortegnelse
- Indledning
- Beskrivelse af arbejdskontekst
- Afgrænsning-Hvorfor har jeg valgt følgende emne og hvilke fravalg har jeg gjort?
- Design (opgave disposition)
- Begrundelse som gør problemformuleringen tydelig
- Problemformulering
- Brødtekst: Hvordan vil jeg gribe opgaven an?
- Præsentation af case
- Husk glidende overgang mellem de enkelte afsnit
- Husk at fodnoter eller/og klare litteraturhenvisninger
- Præsentation af materiale/case analyse af materiale/case
- Husk evt. noget om parallelprocesser, indre arbejdsmodeller socioøkonomiske forhold
- Konklusion/perspektivering
- Hvad er jeg blevet opmærksom på?
- Hvad har jeg fravalgt?
- Hvad har jeg lært?
- Hvad har uddannelsen lært mig?
- Hvordan vil jeg handle anderledes fremover m.m.
Anbefaling i forbindelse med skrivning af fordybelsesopgave.
I forbindelse med skrivning af den afsluttende fordybningsopgave på den 1-årige efteruddannelse til småbørnskonsulent, hvor rammen er 30 lektioner af 45 min. (22,5 timer), der anbefaler Toftemosegaard, at de studerende bevilliges 5 skrivedage, hvor de har mulighed for at fordybe sig i denne proces.
Det anbefales, at de studerende i forbindelse med deres ansøgning om optagelse på uddannelsen hos arbejdsgiver ansøger om disse 5 dage.
Anbefaling vedr. studiegrupper
Vedr. studiegrupper så er det meget forskelligt hvor ofte, og hvor mange timer de enkelte grupper mødes, men Toftemosegaard anbefaler: At man mødes 1 gang mellem de enkelte undervisningsgange 2-4 timer, hvor man har læst en eller flere bøger fra litteraturlisten, lidt artikler, eller ser filmklip osv., og så reflekterer over dette sammen. Dvs. at man mødes ca. 7 gange a´ 4 timer, altså i alt 28 timers studiegruppetid. Det anbefales at de studerende i forbindelse med deres ansøgning om optagelse på uddannelsen ansøger om disse 28 timer hos arbejdsgiver.
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Betingelser ved tilmelding og afmelding
Tilmelding:
Man skal tilmelde sig via det elektroniske ansøgningsskema
Afmelding:
Ved afmelding inden sidste tilmeldingsfrist opkræves 0%
Ved afmelding efter sidste tilmeldingsfrist opkræves 100%
Skal man betale ved tilmelding?
Nej, der fremsendes faktura efter sidste tilmeldingsfrist.
Kan man betale i rater?
Ja, er man privatbetalende kan man betale i 4 rater. Det er et krav, at første rate er betalt inden uddannelses start, og at sidste rate er betalt inden uddannelsen afsluttes.
Kan man få rabat som privatbetalende?
Ja, er man privatbetalende får man 10% rabat på vores efteruddannelser – medmindre man får tidskud fra sin arbejdsplads, kompetencefonden eller lignende på kr. 10.000 eller mere. Rabatten gives kun ved fremsendelse af faktura til kursistens privatadresse og man må ikke have et aktivt CVR-nummer registreret.
Er forplejning inkluderet i prisen?
Ja, på alle vores uddannelser er der inkluderet morgenmad, isvand, frugt, frokostbuffet (inkl. 1 sodavand) og eftermiddagskaffe/kage.
Vores frokostbuffet indeholder altid grøn s.s. blandet salater, grøntsager og ost. Det er derfor muligt at spise sig mæt, selvom man ikke spiser dagens kødret eller dagens fisk. Der bruges æg og animalske mejeriprodukter i vores mad, så det er ikke muligt at spise vegansk. Kontakt kontoret ved eventuelle spørgsmål på post@toftemosegaard.dk eller telefon 4752 8360.
Kan man parkere ved uddannelsesstedet?
Ja, man kan parkere gratis lige ved uddannelsesstedet, men parkering i gården er forbudt.
Kan man overnatte på uddannelsesstedet?
Nej, men der er flere overnatnings muligheder i nærheden, fx Gerlev kro og Bed and Bird.
Start: D. 10. – 12. december 2024
Slut: D. 23. oktober 2025
Sted: Nuuk, Grønland.
Deltagerantal: 15-30 deltagere
Pris: 35.500 kr. (10% rabat til privatbetalende)
Ansøgningsfrist: D. 1. november 2024
Ansøgningen og og det fulde beløb er bindende efter ansøgningsfristen er udløbet.
For nærmere information:
Kontakt kursus-ansvarlig Ann Sofi Johansen på ann-sofi@toftemosegaard.dk eller telefon 2112 5011